Mauritius'a Uçtum!

Sayın okuyucularımız,
hostesiniz konuşuyor. Efendim şu anda cennetten bir parça olan Mauritius hakkında yazmaya başlamış bulunuyorum! Tahminimce bu yazıyı yazmam bir kaç dakikamı, yaşadığım güzelliklerin etkisinden kurtulmam ise bir ömrümü alacak... Tam da bu sebeple, birazdan okuyacağınız bu kısa yazının bir gezi yazısı olmadığını belirtmek isterim. Sadece fotoğraflarla bana eşlik edin istedim. Aldığımız son hava raporuna göre yağmurlu günler bizi bekler. Peki ama bizi yağmur yıldırır mı, sevgili okuyucu? Tabii ki, hayır!
Hepinize şimdiden iyi okumalar ve keyifli seyirler dilerim.

Ruhumu dinlendiren bu adaya borçlu olduğum için, iç sesimle yazıyorum şimdi.

Madagaskar'ın doğusunda bulunan ve komşusu bulunmayan bir ada ülkesi burası. Haritada ise minicik bir nokta. Öylesine minicik ki, üstünde yazan adı olmasa varlığına inanamayacak insan.

Gelmeden önce tüm cesaretimi toplayıp, yapmayı planladığım bir çok şeyi yapamadım aslına bakarsanız. Mesela parasailing, mesela su altı yürüyüşü ve daha niceleri hayallerimde gerçekleştirilmeyi bekliyor hala. Başta planladığım şeyleri, benim kontrolüm dışında gelişen sebepler yüzünden yapamıyor olmam oldukça rahatsız etti. Hatta neredeyse mutsuz edecekti ki, kendime şunu hatırlattım. Yakın zamana kadar bırakın bu cennet adasını görmenin hayalini kurmayı, adını bile duymamıştım. Hayalini bile kurmadığım bir hayali yaşıyor olmam, benim ne kadar şanslı olduğumun bir göstergesiydi zaten. Neden mutsuz olacaktım ki? Buradaki en kötü günüm böyle olacaksa varsın olsun dedim.





Sonrası hep güzellikti zaten. Saçlarımı rüzgara, kendimi akıntıya bıraktım. Beyaz kumlarda adımlarımla izler bıraktım.






Sonra, yeşilin ve mavinin en ince tonlarda buluştuğu, o güzelim manzaraları seyrederken nerede olduğumu hatırlattım kendime. Neredeyim? Bu minik adanın bir köşesindeyim. Her gün bir sahilindeyim. Bir başka adasının cam yeşili sularında, okyanusun akıntısındayım. Ben yüzerken yanımdan geçen benekli, çizgili balıklarlayım. Yemek yerken yanımıza konan, kırmızı gövdeli, turuncu kanatlı minik kuşlarlayım. Ama hep dünya haritasında ve çok daha küçük bir nokta olarak hayal ettim kendimi. Buradayım! Böyle düşünmek beni her zaman heyecanlandırmıştır. 

Bue Bay beach

Port Louis


Chamarel



* Chamarel'de bulunan bu bölge en turistik noktalardan bir tanesi. 7 ve 23 renkli toprakların bulunduğu iki ayrı bölge var. Fotoğraf 23 renkli bölüme ait.


Gris Gris Beach

Yaşadığımız dünyanın inanılmaz güzelliğine bakmak için sadece 5 dakikalığına bile olsa çıkılması gereken bir tepe değil mi sizce de?  Dur burada ve renkleri say. Bir tablonun önünde duruyormuşsun gibi düşün. İçindesin halbuki...




Ile Aux cerf Island

Mauritius hakkında araştırma yaparken hiç belgesel izlemedim. Sadece yazılan sınırlı kaynakları okudum ve fotoğrafların gerçek olamayacağını düşündüm. Nitekim gerçekmiş de...
Okurken rastladığım en güzel şey ise Mark Twain'in bir sözüydü;
''Mauritius was made first, and then heaven; and that heaven was copied after Mauritius.''



Sevgiler,
İlham Kedisi

Yorumlar

  1. Ayyy çok güzelmiş orası 😜❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflarla olabildiğince yansıtmaya çalıştım ama çok daha güzel aslında 🙏☺️

      Sil
  2. Çok imrendim. Ben de ölmeden önce gezilecek yerler listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim böyle bir maddede katkımın olmasına, beğenmene ve bloguma uğramana.
      Hoşgeldin sevgili Joe! Kocaman sevgiler...

      Sil
  3. Merhaba,

    Harika bir gezi ve gezi yazısı olmuş, kaleminize sağlık :) Gris Gris Sahili fotoğrafı, muhteşem bir kare yakalamışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, benim için de büyülü bir andı o.

      Sil
  4. Mark Twain' in dediği kadar varmış:) Blogunuzu takibe aldım ben de beklerim. Selamlar.

    YanıtlaSil
  5. İlham Kedisi must go on ! Yine bir kaç dakikalığına beni aldın götürdün gittiğin yere... Eğer Melek'lerin iradeleri olsaydı bu Metin'i okuduktan sonra ;

    Mikail en çok blu bay beache yağmur yağdırmayı özler.
    Cebrail vahiyleri kuzey sahillerinde indirmek ister ,
    Azrail istifa edip Chamarel de bir kulübeye yerleşir.
    İsrafil Mauritius yok olmasın diye "Sur" a üflemezdi...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar